KIRIM HALKININ GELENEKLERİ, GÖRENEKLERİ VE ADETLERİNİN EĞİTİMDEKİ POTANSİYELİ


Özet Görüntüleme: 51 / PDF İndirme: 28

Yazarlar

  • Irina A. Zakiryanova Candidate of Pedagogical Sciences, Associate Professor, Professor of the Foreign Languages Department, Black Sea Higher Naval School, Sevastopol, Russian Federation https://orcid.org/0000-0001-7770-0986

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.7545267

Anahtar Kelimeler:

Kırım halkının gelenekleri, görenekleri ve adetleri, eğitim potansiyeli, etnik canlanma, vatanseverlik, etnik istikrarı koruma

Özet

Kırım'ın özellikleri, nüfusun çok etnikli ve çok mezhepli bileşimi tarafından belirlenir. Bu koşullarda, etnik kültürlerin restorasyonu ve gelişimi için fırsatlar yaratmak, ulusal birlik çıkarları doğrultusunda aralarındaki etkileşim önemlidir. Kırım'da yaşayan insanların tarihsel geçmiş mirası büyük bir eğitim potansiyeline sahiptir, yani; insanların işbirliği ve dostluğunun olumlu katkısı, sivil barışın, sosyal istikrarın ve toplumun bilgi korumasının sağlanmasına katkıda bulunmak, genç nesillerin sosyalleşmesi için uygun psikolojik ve pedagojik koşullar yaratmak. Kırım halkının gelenek, görenek ve adetlerinin eğitim potansiyeli, bir toplumun en önemli kurumu olan eğitim sisteminde gerçekleştirilmektedir. Ulusal kültürlerin ve dillerin korunması ve geliştirilmesinde önde gelen faktör olan bireyin sosyalleşmesi, bölgede yaşayan tüm insanların etnik kimliği; Rus toplumunun kültürel ve politik entegrasyonu için etkili bir araçtır. Etnokültürel çeşitliliğe rağmen, Kırım'ın ayrılmaz sosyokültürel alanı, yüzyıllardır süren etkileşimler sırasında Kırım halkının çeşitli etnokültürel toplulukların zihinsel uyumluluğu, etnik grupların ve inançların barış içinde bir arada yaşaması, insanların birbirine güveni ve karşılıklı yardımı gibi beceriler geliştirdiğinden beri, genç nesiller için manevi ve ahlaki değerler ve kılavuzlar arayışı ile ilgili görevlerin etkili bir şekilde çözülmesi için verimli bir zemindir. Bütün bir davranış normları kompleksi, bilinç biçimleri ve temel değere sahip insan iletişim sistemlerini içeren Kırım halkının gelenekleri, görenekleri ve adetleri, manevi ve ahlaki değerler sisteminin ve yönergelerinin önemli bileşenleridir.

Referanslar

Abdimuratova, N.& Abdimuratov, J. (2020). The Role of Folk Traditions in Moral Education Young Generation International. Journal of Advanced Science and Technology. Vol. 29, No. 8, pp.3532-3538

Aragioni, M.A. (1993). On the Question of the Ethnocultural Features of the Late Medieval Christian Population of the Mountainous Crimea. Materials on archeology, history, ethnography of Tavria. Issue 3. Simferopol.

Artamonov, M.I. (1962). History of the Khazars. Leningrad: Gosermitazh.

Belomoeva, O. G., Ledovskikh N. P. (2019). Problems of the existence of folk art in the information society. Postgraduate Bulletin of the Volga region. No. 7-8, pp. 44-49

Borovikov, L.I. (2014). Pedagogy of additional education. Novosibirsk: NIPKiPRO Publishing House.

Boytsova, E.E., Gankevich, V.Y., Muratova, E.S. & Khayredinov, Z.Z. (2009). Islam in the Crimea: Essays on the History of the Functioning of Muslim Institutions. Simferopol: Elinyu.

Chernysheva, E.V. (2015). Features of interfaith relations in medieval Crimea and esoteric teachings. Questions of Crimean Tatar Philology, History and Culture. No. 1. 95-107

Davletbaeva, D., Iakovleva, E., Kajumova, D., Karimova, A., Sadykova, A., Shvetsova, E., Vildanova, E., Yarhamova, D. (2016). The Model of Formation of Patriotism at Schoolchildren by Means of Folk Pedagogics. International Review of Management and Marketing, 6(S2). 184-189

Garkavi, A.Ya. (1874). Legends of Jewish Writers about the Khazars and the Khazar Kingdom. St. Petersburg.

Gromova, C. R. & Alimbekov, A. (2015). Egocentrism and Development of Students Identity (On the Example of Studying of Future Teachers). Environmental and Science Education, 10 (4), 571-578

Hasanov, Z.G. (1999). Pedagogy of Interethnic Common: Textbook. Moscow: Mezhvuz. Center.

Khairuddinov, M.A. (2000). Wise Century: A book to Become Crimea-Tatarian Ethnopedagogics. Simferopol: EKOSI Hydraulics. Book 1.

Khairuddinov, M.A. (2000). Wisdom of the century (Traditions of the Muslim Insurgent). Simferopol.

Kolesnikov, I.N. (2013). Annexation of Crimea to the Russian Empire in the XVIII century. Questions of History. No. 10. 131-137

Koval, E.A., Ushkin, S.G. & Zhadunova, N.V. (2020). From theoretical constructions to practical beliefs: how ethical principles are implemented in the life strategies of young people. Monitoring public opinion: economic and social changes. N3(157). Moscow, pp. 66-93.

Laptev, Yu.N. (2000). German Religious Communities of Germans (X1X – the beginning of the XX Centuries). Simferopol: Tavria-Plus.

Martynova, M.Y. (2015). Greeks as Old-Timers of the Crimea. Bulletin of the Russian Nation. № 6 (44). 111-125

Nigmatov, Z.G., Khairullin, I.T. & Baubekova, G.D. (2016). National Traditions as a Means to Upbringing Humanity in Teenagers. International Journal of Environmental & Science Education, 11(3), 261-268

Redkina, L.I. (2001). Ethnopedagogy of the Crimean Karaites: Monograph. Kiev: Pedagogical Press.

Redkina, L.I. (2002). Narodovedeniye: Textbook. Kiev: Pedagogical Press.

Shapovalova, K. (2019). Folk Traditions in the System of Patriotic Education in Modern Elementary School. Scientific Development of New Eastern Europe. DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-571-89-3_33

Shushara, T.V. (2015). Development of education of Armenians in the Crimea of the XIX - early XX century. Humanities. Yalta, № 3 (31). 75-79

Sukharev, M.V. (2002). The Situation of the Orthodox Population in the Crimea in the 70s – early 80s XVIII century. Culture of the Black Sea region peoples. No. 50. Simferopol, 184-186

Zvereva, O.A. & Ganicheva, A.N. (1999). Family Pedagogy and Accessible Wax. Moscow: Academy

İndir

Yayınlanmış

29.06.2022

Nasıl Atıf Yapılır

Zakiryanova, I. A. (2022). KIRIM HALKININ GELENEKLERİ, GÖRENEKLERİ VE ADETLERİNİN EĞİTİMDEKİ POTANSİYELİ. Uluslararası Etnopedagoji Dergisi, 2(1), 31–39. https://doi.org/10.5281/zenodo.7545267