ETNOKÜLTÜREL EĞİTİMİN BİLEŞENLERİ OLARAK KIRIM HALKLARININ GELENEK, ADET VE RİTÜELLERİ
Özet Görüntüleme: 50 / PDF İndirme: 34
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.7545221Anahtar Kelimeler:
Kırım halklarının gelenekleri, gelenek ve ritüeller, milli değerlere saygı, vatanseverlik duygusu, tarihe saygı, etkili kültürlerarası etkileşimÖzet
Rusya Federasyonu'ndaki modern eğitim, toplumda var olan tüm kültürel gerçeklik çeşitliliğinin korunmasına, geliştirilmesine ve bu mirasın genç nesle aktarılmasına odaklanmıştır. Bu, vatanseverlik duygusunu beslemek, Kırım ve halklarının tarihine saygı duymak, çok uluslu Anavatan ile gurur duymak, genç kuşakların hem kendi hem de diğer halkların ulusal değerlerine ve eşsiz kültürlerine saygı duyma, Kırım’da yaşayan halkların kültür ve geleneklerini karşılıklı olarak zenginleştirme arzusu yaratarak etkili kültürlerarası etkileşime katkıda bulunur. Makalede, Kırım halklarının gelenekleri, adet ve ritüelleri, etnokültürel değerleri, yaşamın anlamı ve ideallerinin ayrılmaz bir sistemi oluşundan hareketle, bunların korunması, eğitim ve çevreyi içeren modern sosyokültürel dönüşümün sağlanması, Rus toplumunun uyumluluğunun temeli; kimliğin ve kültürel özgünlüğün korunması, etnokültürel eğitimin en önemli ögesi kabul edilmiştir. Yazarlar, etnokültürel çeşitliliğe rağmen, Kırım'ın ayrılmaz sosyokültürel alanının etnik grupların ve inançların barış içinde bir arada yaşaması, halkların birbirine güvenmesi ve karşılıklı yardımlaşması, Kırım halkları yüzyıllardır süren etkileşimler sırasında çeşitli etnokültürel toplulukların zihinsel uyumluluğu gibi beceriler geliştirdiğinden, genç nesillerin etnokültürel eğitimi ile ilgili görevlerin etkin çözümü için verimli bir zemin olduğu düşüncesindedir.
Referanslar
Adams, G. & Markus, H. R. (2001). Culture as patterns: An alternative approach to the problem of reification. Culture & Psychology, 7, 283–296. doi: 10.1177/1354067X0173002
Ananyev, B.G. (2001). Man as a subject of knowledge. St. Petersburg: Peter.
Arutyunov, S.A. (1981). Custom, ritual, tradition. Soviet Ethnography, 2, 97-99.
Belomoeva, O.G. & Ledovskikh, N.P. (2019). Problems of the existence of folk art in the information society. Postgraduate Bulletin of the Volga region. 7-8, 44-49
Brushlinsky, A.V. (1991). The problem of the subject in psychological science. Psychological Journal, 6, 6-10.
Bueva, L.P. (1968). Social environment and consciousness of personality. Moscow.
Danilyuk, A.Y., Kondakov, A.M. & Tishkov, V.A. (2009). The concept of spiritual and moral development and education of the personality of a citizen of Russia: Educational publication. Moscow: Enlightenment.
Eldin, M.A. & Mochalov, E.V. (2020). Ethnocultural tradition of the Finno-Ugrians of the Volga region: historical and philosophical aspect. Finno-Ugric peoples in the context of the All-Russian civic identity formation and the changing environment: Materials of the International Scientific Conference, Saransk, 47-52
Fodor, M. (2017). Performing ethnicity, performing gender: transcultural perspectives. Routledge Research in Cultural and Media Studies, 91-105
Gankevich, V.Y. (1998). Essays on the history of Crimean Tatar national education (the reform of ethno-confessional educational institutions of the Tauride province in the XIX – early XX century). Simferopol: Tavria.
Gluzman, A.V. & Redkina, L.I. (2015). The concept of ethnocultural education. Humanities, 3, 11-22.
Ivannikova, M.V. (2014). Ethnopedagogical traditions of the Crimean Tatars in the labor education of children. Yalta.
Khairuddinov, M. A. (2000). Wisdom of the ages (traditions of Muslim education). Simferopol.
Koval, E.A., Ushkin, S.G. & Zhadunova, N.V. (2020). From theoretical constructions to practical beliefs: how ethical principles are implemented in the life strategies of young people. Monitoring public opinion: economic and social changes, 3(157), 66-93
Lebedeva, N.M. (1999). Introduction to ethnic and cross-cultural psychology: Textbook. [Ramenskoye]: Klyuch.
Martynenko, A.V., Nadkin T.D. & Fomin A.V. (2020). Ethnocultural organizations of post-Soviet Mordovia: monograph. Beaubassin (Republic of Mauritius): LAP LAMBERT Academic Publishing
Markus, H.R. & Kitayama, S. (1991). Culture and the Self: Implications for Cognition, Emotion, and Motivation. Psychological Review, 98(2): 224–253. DOI:10.1037/0033-295X.98.2.224
Prokhorov, D. A. (2012). Activity of Karaime communities of the Taurida province for the preservation of the national culture of the Karaimes in the Russian Empire in the second half of the XIX – early XX centuries. Regional problems, 15, 1, 95-99.
Redkina, L.I. (2001). Ethnopedagogy of the Crimean Karaimes. Monograph. Kiev: Pedagogichna presa.
Shirokogorov, S.M. (1922). The place of ethnography among the sciences and the classification of ethnic groups. Vladivostok.
Sokolov, E.V. (1981). Tradition and cultural continuity. Modern ethnography, 3, 142-151.
Sukhanov, I.V. (1976). Customs, traditions and continuity of generations. Moscow: Politizdat.
Tikhomirova, O.B. (2014). The essence and content of folk traditions in the assessment of national pedagogy. Pedagogy and modernity, 4, 70-72
Vasiltsova, Z.P. (1983). Wise commandments of folk pedagogy. Moscow: Pedagogy.
Vlasova, V.B. (1980). Tradition as a socio-philosophical category. Philosophical sciences, 4, 36.
Vlasova, V.B. (1983). Traditions in the world of spiritual values. Moscow.
Vozgrin, V.E. (1992). Historical destinies of the Crimean Tatars. Moscow: Mysl.
Vygotsky, L.S. (1929). On the question of the research work plan on the national minorities pedology. Pedology, 3, 367-377.
Zakharchenko, M.V. (2009). Problems of education in the book of Abbot George (Shestun) ‘Orthodox pedagogy’. Vestnik PSTSU IV: Pedagogy. Psychology, 1(12), 111-125.
Zakharchenko, M.V. (2011). The category ‘spiritual and moral culture’ in the perspective of methodological development of the pedagogical science categorical apparatus. Academy of Pedagogical search: teacher-student: collection of scientific articles, 1, 3 (Scientific and pedagogical schools). St. Petersburg: SPbAPPO.
Zelichenko, A.I. (1996). Psychology of spirituality. Moscow: Publishing House of the Transpersonal Institute.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2021 Irina Aksanovna Zakiryanova
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.